Dotaz z poradny

Dobrý den, ve 4. týdnu těhotenství (o němž jsem zatím nevěděla) jsem měla chřipku a užila jsem několikrát Paralen a 2x antibiotika Doxybene 100. Mohlo by to miminku nějak uškodit? Nyní jsem v 8. týdnu. Moc vám děkuji.

Odpověď

Dobrý den,

dostupná literatura podání antibiotika Doxybene během celého těhotenství kontraindikuje, před jeho podáním je správné těhotenství verifikovat. Ve Vašem případě toto nebylo možné, neboť jste o těhotenství nevěděla. Dle mého názoru však přímé nebezpečí nehrozí, a to vzhledem k tomu, že antibiotikum Doxybene (látka doxycyclin) ovlivňuje především budoucí kostní skelet a dentální lištu (budoucí mléčný i trvalý chrup) a tyto ještě nejsou ve 4. týdnu těhotenství v embryu založeny. O tom, že těhotenství zdárně pokračuje svědčí i to, že jste dovršila 8. týden. Je-li totiž plod vážně porušen, dochází zpravidla k potratu. Vašemu gynekologovi samozřejmě tuto skutečnost neprodleně sdělte a domnívám se, že učiní náležité kroky k tomu, aby příslušným vyšetřením pouze potvrdil zdárný vývoj plodu. 

V případě dalších dotazů se na nás můžete kdykoliv obrátit, rádi Vám odpovíme.

S pozdravem

PharmDr. MUDr. Jan ŠIMON , lékárník
Poradna on-line
www.DocSimon.cz

další dotazy...

Tuto poradnu on-line provozuje společnost ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.