Dotaz z poradny

DocSimon: Dobrý den, prosím poradíte kojící mamince zda by mohla užívat od D.Popova, nějaký produkt na snížení váhy?Děkuji za odpovědˇ.

Odpověď

Dobrý den,

v první řadě je na místě zdůraznit, že v období kojení je zcela nevhodné držet redukční diety nebo užívat různé redukční přípravky, protože kvalita stravy matky se odráží v kvalitě mateřského mléka a vašemu miminku by mohly chybět některé základní živiny. Při přísné dietě se mohou do mateřského mléka dostat z tukové tkáně škodliviny, které se v ní uložily z vnějšího prostředí.
Měla byste vědět, že kojení samo o sobě je energeticky náročný proces. Váš organizmus si během těhotenství vytvořil zásobní tukovou tkáň (asi 4 kg). Z ní se během kojení použije zhruba 200 kcal denně. Podle průzkumů snižují ženy kojením svou hmotnost zhruba o 0,8 kg měsíčně. Takže hubnete vlastně už jen tím, že kojíte.
Hubnutí musí být velmi pozvolné, tedy 1 – 2 kg za měsíc. Záleží ovšem hodně na tom, jak bude jídelníček poskládán.
Co byste měla dodržovat:

  1. Jezte pravidelně, šestkrát denně, menší porce, energetická hodnota jídelníčku by neměla klesnout pod 7000 kJ za den.
  2. Denně zkonzumujte nejméně 3 porce mléka a mléčných výrobků (preferujte méně tučné druhy sýrů, nesladké zakysané mléčné výrobky).
  3. Zařaďte do jídelníčku libové maso – je zdrojem železa, optimálně 2x v týdnu 2 porce ryby a rostlinné bílkoviny jako sója.
  4. Ke všemu jezte hodně nenadýmavé zeleniny, s ovocem opatrně (stačí dva kusy za den), protože má hodně cukru a měla byste po něm brzy hlad.
  5. Regulujte sacharidové potraviny (cukr, slazené nápoje a cukrovinky můžete zcela vyloučit), přílohy omezte na dvě porce denně (např. jednu porci ráno ve formě pečiva a druhou k obědu – brambory, rýže, těstoviny.).
  6. Myslete na pitný režim. Příjem tekutin by měl být plynulý během celého dne. Měla byste vypít asi 3 litry neslazených tekutin za den.
  7. Pokud budete hubnout více než 0,5 kg za týden, přidejte si jednu porci přílohy (plátek chleba, rohlík...).
Hubnutí podpořte pohybem. Velmi vhodné jsou dlouhé procházky. Mezi doporučované aktivity patří chůze (ve Vašem případě svižnější procházky s kočárkem), jízda na kole nebo rotopedu, plavání nebo cvičení v teplejší vodě, tanec. Začněte s cvičením pozvolna a postupně si zvyšujte zátěž. Ideální je cvičit 3x týdně hodinu nebo vícekrát do týdne 30 – 40 minut. Vhodné je doplnit aerobní cvičení i mírným posilováním břišních svalů a svalů pánevního dna.

V případě dalších dotazů se na nás můžete kdykoliv obrátit, rádi Vám odpovíme.

S pozdravem

Tereza BENÍŠKOVÁ
Poradna on-line
www.DocSimon.cz

další dotazy...

Tuto poradnu on-line provozuje společnost ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.